N
Klanten beoordelen ons met een 9,4
N
All-in prijzen incl. aflever- en ophaalkosten
N
Voor 15:00 besteld, volgende werkdag geleverd
N
Inclusief 8 weken huur

Veelgestelde vragen

Bestellen

Hoe werkt het bestellen

Stap 1:
Kies het gewenste afvalsoort en formaat van de container. Klik op het icoon, zoals hiernaast afgebeeld om gemakkelijk te zien welke afvalstromen wel of niet zijn toegestaan. Klik op het icoon “Bestel” achter de gewenste container. 

Stap 2:
Aangekomen bij de winkelwagen controleert u of de gegevens kloppen en drukt u op “Bestelling afronden”. Een kortingscode kunt u hier ook invullen, deze wordt automatisch op de prijs toegepast. Voor korting codes houdt u onze social media kanalen goed in de gaten. 

Stap 3:
Vul uw gegevens en afleveradres in. Nog niet zeker hoelang u de container wil huren? Dat is geen probleem, vul de afleverdatum in. Als deze datum later wijzigt kunt u dat aan ons doorgeven via de mail (containers@spelt.nl) of telefoon (085-048 61 00). Als alles ingevuld is drukt u op “Naar betalen”. 

Stap 4:
Kies de gewenste betalingsmethode en rond de betaling af. Wanneer de betaling is afgerond, ontvangt u een bevestiging en factuur via de mail. Tijdens uw bestelling kunt u altijd met uw vragen terecht bij onze online chatbox. Ook via de e-mail en telefonisch zijn wij bereid om uw vragen te beantwoorden.

Heb ik een account nodig?

Nee, een account is niet nodig om een bestelling te plaatsen. Het kan wel handig zijn als u regelmatig een container besteld. In uw account vindt u namelijk een factuuroverzicht.

Welke betalingsmogelijkheden zijn er?

Alle betaalmethodes die Afvalcontainer Holland aanbiedt zijn:

  • iDEAL
  • MasterCard
  • Visa
  • Maestro
  • V PAY

Via deze mogelijkheden kunt u de betaling op een veilige en betrouwbare manier afronden. Een iDEAL betaling is geheel gratis.

Kan de bestelling nog worden gewijzigd of geannuleerd?

Ja. U kunt de wijziging per mail of telefonisch doorgeven, mits dit 24 uur voor de bestaande bestelling gebeurd. Wanneer u dit per mail doet, krijgt u een bevestiging van de wijziging. Telefonisch wordt de wijziging meteen in behandeling genomen. 

Wanneer u de container wil annuleren, gelieve dit 48 uur voor de bestaande bestelling telefonisch doorgeven. De administratie zal contact met u opnemen om het bedrag te crediteren.

Ontvang ik een factuur?

U ontvangt een factuur via de mail nadat de betaling is afgerond. Wanneer u een account heeft op Afvalcontainer Holland, kunt u hier ook een overzicht vinden van al uw facturen.

Zijn er bijkomende kosten?

Nee er zijn geen bijkomende kosten. Onze prijzen zijn all-in, inclusief BTW en aflever- en ophaalkosten.

Levering en ophalen

Wanneer wordt de container geleverd als ik nu bestel?

Als u de container voor 15:00 besteld, wordt deze de volgende werkdag al geleverd.

Krijg ik bericht wanneer de container geplaatst wordt?

Het is helaas niet mogelijk om al onze klanten een bericht voor de levering te sturen. Als u niets van ons verneemt wordt de container gewoon op aangegeven datum geleverd. Wanneer dit afwijkt wordt er uiteraard contact met u opgenomen. Als u toch wil weten hoe laat de container ongeveer wordt geleverd, kunt u het beste op de dag van levering naar 085-048 61 00 bellen. Eerder is de planning nog niet rond gemaakt en kunnen wij u hierover niet voldoende informeren.

Kan ik voor het leveren van de afvalcontainer een specifieke tijd aangeven?

Het is niet mogelijk om een specifiek tijdstip aan te geven voor de levering van uw container. Wel kan u bij de opmerkingen (op het invulformulier) toevoegen dat u de container op een bepaald dagdeel geleverd wil hebben, ochtend of middag. Er wordt hier dan zoveel mogelijk rekening mee gehouden in de planning. Er kan geen garantie gegeven worden, omdat we te maken hebben met verkeersdrukte en een efficiënte indeling van de routes. Als u het gegevensformulier al heeft ingevuld zonder een voorkeur van een dagdeel bij de opmerkingen te plaatsen, maar dit alsnog wil doorgeven? Bel (085-048 61 00) of mail (containers@spelt.nl) dan even 48 uur van te voren om het dagdeel alsnog door te geven.

Hoe laat wordt mijn container geplaatst?

De levering vindt plaats op aangegeven datum. Als u een dagdeel heeft aangegeven in de opmerkingen van het gegevensformulier, wordt hier zoveel mogelijk rekening mee gehouden. Ochtend is tussen 07:00 en 12:00, middag is tussen 12:00 en 18:00. Geen dagdeel in de opmerkingen gezet? Dan wordt de container tussen 07:00 en 18:00 geplaatst. Er wordt zoveel mogelijk rekening gehouden met het aangegeven dagdeel, maar er kan geen garantie worden gegeven. Als u toch wil weten hoe laat de container ongeveer wordt geleverd, kunt u het beste op de dag van levering naar 085-048 61 00 bellen. Eerder is de planning nog niet rond gemaakt.

Moet ik aanwezig zijn bij het plaatsen of ophalen van de container?

Nee, bij het plaatsen of afvoeren van de container hoeft u niet aanwezig te zien. Indien u bij de opmerkingen geen plaatsingsinformatie heeft doorgegeven, zal de chauffeur de beste plaats voor de container kiezen. Bij de opmerkingen kunt u ook aangeven dat u voor het plaatsen gebeld wil worden. Let er op dat de container vrij bereikbaar is voor de chauffeur bij het afvoeren. Hou daarbij ook rekening dat u de container niet te vol laadt, niet meer dan 10 cm boven de rand.

Container niet volgend afspraak geleverd of opgehaald?

Neem contact op met onze klantenservice via 085-048 61 00 of containers@spelt.nl. Zij kunnen direct contact opnemen met de planning en de bestelling controleren.

Container bouw- en sloopafval besteld, maar er zit uiteindelijk alleen puin in?

Geef dit even door aan de klantenservice via containers@spelt.nl of 085-048 61 00. Zij zullen dit voor u aanpassen en het bedrag crediteren of u vragen om geld over te maken. Geef dit aan voordat de container wordt afgevoerd. Wanneer er bijvoorbeeld bouw- en sloopafval in een puincontainer zit, zal hiervoor een naheffing worden gerekend.

Hoe lang mag de container bljiven staan?

Bij Afvalcontainer Holland mag u de container voor 8 weken laten staan. Wanneer u de container langer nodig heeft, laat ons dit dan even weten via containers@spelt.nl 085-048 61 00.

Hoe laat ik mijn container ophalen of wisselen?

Ophalen
Als u de container wil laten ophalen zal dit op aangegeven datum van het formulier worden gedaan. Als de container eerder of later vol zit dan de aangegeven datum, kunt u gemakkelijk even contact opnemen met containers@spelt.nl of 085-048 61 00. De afvoerdatum zal dan worden verplaatst. 

Wisselen
Wanneer u een container wil wisselen kunt u een nieuwe bestelling plaatsen op de webshop. Bij de opmerkingen van het invulformulier kunt u toevoegen dat bijvoorbeeld de “3m3 bouw- en sloop container gewisseld kan worden”.

Wat wordt er met mijn afval gedaan?

Na het inzamelen van uw afval worden de verschillende afvalstromen naar de recycling locaties getransporteerd. Afvalcontainer Holland is een initiatief van Spelt Bedrijven. Er wordt afval ingezameld vanaf vier verschillende locaties, namelijk:

  • Spelt Afvalinzameling b.v. Nieuwveen
  • Van der Kooij Afvalinzameling b.v.   Schiedam
  • Van Dijk Afvalinzameling b.v. Cuijk en Heerenveen

Op de recycling locaties aangekomen begint het scheiden van het afval, van grote fracties naar steeds kleinere fracties. Dit gebeurd met name met de innovatieve technologieën zoals de afvalsorteerinstallatie. Na het sorteren van het afval begint het recycling proces. Waar het afval een bron van nieuwe grondstoffen zijn. Hieronder een aantal voorbeelden:

  • Puin wordt verwerkt tot gecertificeerd menggranulaat, een vaak gebruikte grondstof voor de verharding van asfalt.
  • Groenafval wordt omgezet naar compost (bodem verbeteraar) en biomassa (alternatieve brandstof).
  • Papier, kunststof, hout en ijzer worden afgevoerd naar een erkende eindverwerker. Daar worden nieuwe producten gemaakt van deze grondstoffen.

Containers

Wat mag er in de container?

Bouw- en sloopafval

  • Wel toegestaan: Puin, hout, metalen, kunststoffen, papier/karton, grof huisvuil en isolatiemateriaal.
  • Niet toegestaan: Asbest, gevaarlijk afval, vloeistoffen, grond.

Schoonpuin

  • Wel toegestaan: Betonpuin, metselpuin(stenen), specie, dakpannen en kalkzandsteen.
  • Niet toegestaan: Gasbeton, gips, asbest, roetverontreiniging, dakgrind.

Hout

  • Wel toegestaan: Geschilderd en onbeschilderd (hard) en verlijmd hout.
  • Niet toegestaan: Tuinhout, verbrand en verrot hout.

Groen- en tuinafval

  • Wel toegestaan: Takken, struiken, planten, boomstammen, bladeren, riet en gras.
  • Niet toegestaan: Grond en tuinhout.

Grond

  • Wel toegestaan: Visueel schone grond/zand afkomstig van onverdachte locatie.
  • Niet toegestaan: Bodemvreemd materiaal.

Staat het afval wat u in de container wil gooien er niet bij? Neem dan even contact op via de online chatbox van onze webshop, via contact@spelt.nl of 085-048 61 00. Dan kunnen we u snel verder helpen in het maken van de juiste keuze.

Moet ik een vergunning aanvragen?

Op eigen terrein hoeft er geen vergunning aangevraagd te worden bij het plaatsen van een container. Als de container op openbare weg wordt geplaatst is dit vaak ook niet van toepassing, maar controleer dit bij uw gemeente. Zij kunnen u informeren met recente informatie of het noodzakelijk is om een vergunning aan te vragen.

Waar kan de container geplaatst worden en hoeveel plek dient er vrij gehouden te worden?

Er is minimaal 3,5 meter breedte nodig om de container te plaatsen. Onze 3m3 containers passen op een parkeerplaats. Wanneer er geen plaatsingsinformatie bij de opmerkingen van het invulformulier zijn geplaatst, zal de chauffeur voor de beste plek van de container kiezen. Neem bij twijfel over de plaatsingslocatie contact met ons op.

Hoe zit het met de sloten bij een gesloten container en eventuele dekzeilen?

Sloten en een eventueel dekzeil dient u zelf te verzorgen.

Container zelf verplaatsen?

U mag de container na plaatsing van de chauffeur niet zelf verplaatsen. Als het echt noodzakelijk is om de container te verplaatsen neem dan contact op met ons.

Overige vragen

Staat uw vraag er niet bij?

Neem dan contact met ons op via de online chatbox van onze webshop, containers@spelt.nl of 085-048 61 00. Daar helpen wij u graag verder!

Cart Item Removed. Undo
  • No products in the cart.